سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 32322
کل یادداشتها ها : 75
خبر مایه

موسیقی


"اجازه بدهید واضحتر بگویم. سازندگان یک اپلیکیشن تمام اطلاعات نام، ‌آدرس و ایمیل شما را در حالی دارند که شما روحتان هم از آن خبردار نخواهد شد"

 در حالی که همه کاربران اینترنت به سادگی به سایت هایی همچون فیس بوک، گوگل، یاهو و..... اعتماد می کنیم و بدون در نظر گفتن عواقب آنها اطلاعات شخصی خود را در اختیار این سایت ها قرار می دهیم امروز ورق دیگری از کلاهبرداری این سایت ها رو شد.


به گزارش بولتن نیوز، وقتی از «گوگل‌پلی» اپلیکیشن رایگان نصب می‌کنیم، تصور می کنیم که منفعتی آسان را به دست آورده ایم اما  واقعیت چیز دیگری است و در واقع ما این قابلیت را با صرف هزینه گزاف به دست آورده ایم.

دان نولان که نویسنده این اپلیکیشن است به نیوزکام گفته این که اطلاعات کاربران را در مقابل چشمان خود دیده خوش آیند نبوده است 

نولان در وبلاگ خودهم درباره این مساله نوشته است "اجازه بدهید واضحتر بگویم. سازندگان یک اپلیکیشن تمام اطلاعات نام، ‌آدرس و ایمیل شما را در حالی دارند که شما روحتان هم از آن خبردار نخواهد شد"

او نوشته با اطلاعاتی که یک گسترش‌ دهنده اپلیکیشن مثل من در اختیار دارد می‌تواند اسباب مزاحمت کاربران را فراهم کند. جدای آزار و اذیت تلفنی یا ایمیلی، می‌توانم ویروس‌های زیادی را روانه گوشی یا کامپیوتر شما کنم. 

نولان حدس می‌زند که میلیونها کاربر گوگل دچار چنین معضلی شده باشند. او می‌گوید در چنین وضعیتی در فروشگاه اپل، شما فقط تعداد فروش خود را در کشورها دریافت می‌کنید و سه ماه بعد چک آن برای شما صادر شده است. 

گوگل در قسمت آخر که مربوط به تائید اطلاعات است به کاربر پیام می دهد که ممکن است اطلاعاتش شامل نام و نام خانوادگی و آدرسش به فروش برسد اما چیزی در مورد حریم شخصی کاربر نگفته است و متاسفانه عدم پایبندی این سایت ها به اصول اخلاقی  زمینه مشکلات فراوانی برای اطلاعات شخصی کاربران را در پی خواهد داشت.

بنابراین کاربران باید هر احتمالی را در مورد استفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی خود بدهند و به سادگی به این سایت ها اعتماد نکنند چرا که اعتماد بی جا به این سایت ها می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

هنوز مسئولان گوگل در این خصوص توضیحی نداده اند.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ